"Μάουζερ" του Χάινερ Μίλλερ στο Θέατρο της ΑΣΚΤ

Χάινερ Μίλλερ, ένας από τους σημαντικότερους θεατράνθρωπους της μεταπολεμικής Γερμανίας μετά τον Μπρεχτ. Ο Χάινερ Μίλλερ χάραξε τον δικό του δρόμο στο μετα-δραματικό θέατρο. Ένα από τα αξιοσημείωτα έργα του είναι το Μάουζερ (Mauser), γραμμένο το 1970. Το έργο αποτελεί κριτική απάντηση στο διδακτικό έργο του Μπρέχτ. Πρόκειται για ένα πολιτικό έργο, το οποίο κρίθηκε ως αντιεπαναστατικό από την Ανατολική Γερμανία και με αυτόν τον τρόπο απαγορεύτηκε.

Περισσότερα...

"Καμίλ Κλοντέλ Mudness" του Γιάννη Λασπιά στον Πολυχώρο Vault

Στις αρχές του 20ου αιώνα βρίσκουμε τις γυναίκες υποβαθμισμένες. Καταπιεσμένες από αυταρχικούς και βίαιους πατεράδες και ύστερα συζύγους. Καταπιεσμένες από την Εκκλησία που τις θεωρούσε σύμβολο της αμαρτίας και του κακού. Καταπιεσμένες από την ίδια την κοινωνία που τις θεωρούσε υποδεέστερες, ανάξιες για σπουδές και εργασία. Ο ρόλος τους περιοριζόταν στο δίπτυχο σύζυγος-μητέρα. Φαίνεται λοιπόν, πως ζούσαν σε συνθήκες απόλυτης δυστυχίας. Γυναίκες υπόδουλες και υποταγμένες στο πλαίσιο ενός κόσμου ο οποίος εμφανίζεται να κυριαρχείται από άνδρες.

Περισσότερα...

Έρωτας & Επανάσταση Μέρος ΙΙΙ: Η ανωμαλία του ελάχιστου @ Art Factory - Τεχνοστάσιο

Οχτώ χορευτές σε απορρύθμιση και παράλληλα σε απόλυτη αρμονία, κυκλώνοντας με τις κινήσεις τους το κοινό και δικαιώνοντας τον τίτλο του έργου... Με τον Παναγιώτη Κραμπή στο πιάνο να ερμηνεύει την Νo 20 Nocturne του Chopin με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία και με τους χορευτές να τον ακολουθούν αλλά και ταυτόχρονα να προσπαθούν να τον προσπεράσουν ή να αποφύγουν τη μελωδία του, η Ανδρονίκη Μαραθάκη κατόρθωσε να μας προβληματίσει και να "κωδικοποιήσει" το μήνυμά της.

Περισσότερα...

"Αντιγόνη, του Σοφοκλή" σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη

Ένα χρόνο μετά την πρεμιέρα και ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη η 2η, κατά σειρά, περιοδεία σε όλη την Ελλάδα, η Αντιγόνη επέστρεψε το βράδυ 5ης Ιουλίου στο Δημοτικό Κηποθέατρο Παπάγου, όπου παίχτηκε για πρώτη φορά τον Ιούνιο του 2015. Εκ μέρους της 5ης Εποχής Τέχνης και του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Βέροιας, το κοινό παρακολούθησε και φέτος την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Θέμη Μουμουλίδη και με ένα πραγματικά αξιόλογο cast, όχι μόνο στους πρωταγωνιστικούς ρόλους, αλλά και στους ηθοποιούς που έπαιξαν το χορό.

Περισσότερα...

"Αυτός και το Πανταλόνι του", του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο Underground

Αυτός και το Πανταλόνι του, του Ιάκωβου Καμπανέλλη @ Underground

Ένας μονόλογος είναι πάντα ένα δύσκολο θεατρικό διάβημα και ένα μεγάλο στοίχημα που ξεκινά από τον δημιουργό και φτάνει στον σκηνοθέτη, τον ηθοποιό και όλους τους συντελεστές μιας παράστασης. Είναι δύσκολος γιατί ένας ή δυο ηθοποιοί (όπως στην παράσταση "Αυτός και το Πανταλόνι του", του Ιάκωβου Καμπανέλλη) πρέπει να κρατήσουν το ενδιαφέρον του κοινού άσβεστο από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης.

Περισσότερα...

"Frozen" της Bryony Lavery στον Πολυχώρο Vault

frozen στο vault theater plus

Ύβρις, Άτις, Νέμεσις, Τίσις. Τέσσερις λέξεις που ήταν οι βασικές αρχές των αρχαίων Ελλήνων για την ακολουθία των πραγμάτων όταν κάποιος διέπραττε ύβρι. Την ίδια ακολουθία πήρε και η Bryony Lavery και έγραψε το Frozen. Έργο τόσο σύγχρονο αλλά παράλληλα με αρχέγονα, πανανθρώπινα ερωτήματα που πάντα θα βασανίζουν τον άνθρωπο σε όποιο στάδιο της εξέλιξής του βρίσκεται.

Περισσότερα...

"Περί όνου σκιάς" - Σκιαμαχίες, του Φρήντριχ Ντύρενματ στο Faust

Περί όνου σκιάς

Όταν την Παρασκευή στις 15 του μήνα πήγαμε στο Faust για να παρακολουθήσουμε το "Περί Όνου Σκιάς", ένα έργο που ήταν προορισμένο από τον Φρήντριχ Ντήρεματ για το ραδιόφωνο, δεν ξέραμε τι να περιμένουμε. Σίγουρα απαιτούσε τροποποιήσεις από την εξιστόρηση στο διάλογο, όμως εμείς δεν θα μπορούσαμε να κρίνουμε σε ποια κομμάτια είχε προηγηθεί αλλαγή. Η παράσταση εξ αρχής μας έβαλε στο κλίμα, πρώτα με τις σκιές των πρωταγωνιστών να ξυπνούν σε χαλάσματα κι ύστερα με τον οδοντίατρο, Στρουθίωνα, να μας εξηγεί πως ξεκίνησε αυτή η ιστορία.

Περισσότερα...

"Fuga" του Jordi Galceran στο Θέατρο Olvio

Fuga, του Jordi Galceran στο Θέατρο Olvio

Τα σαββατοκύριακα στο θέατρο Olvio είναι διαφορετικά πια. Ήρθε η Fuga του Jordi Galceran σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σε σκηνοθεσία του Νίκου Ορέστη Χανιωτάκη. Ένα έργο που ανέβηκε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη το 1998, μια κωμωδία ανατρεπτική ικανή να σε ξαφνιάσει και να σου φτιάξει το βράδυ. Η ομάδα που συμμετέχει σε αυτή την παράσταση δίνει τον καλύτερο της εαυτό και αυτό βγαίνει ομαλά στη σκηνή, κάνοντας τον θεατή να χαλαρώσει και να απολαύσει την όμορφη αυτή παράσταση. Ο βραβευμένος Καταλανός συγγραφέας, ο οποίος προτιμά να γράφει στα Καταλανικά, ήταν σε κέφια και το αποδεικνύει σε κάθε στιγμή της παράστασης. Μια ευφάνταστη παράσταση, με μια δυναμική που της δίνει την ταχύτητα να ανεβάσει την διάθεση κάθε θεατή στα ύψη.

Περισσότερα...

Τα Cookies συμβάλλουν στην καλύτερη εμπειρία σας κατά την πλοήγηση στον ιστότοπο του evart.gr. Με την πλοήγησή σας αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.