Έρωτας & Επανάσταση Μέρος ΙΙΙ: Η ανωμαλία του ελάχιστου @ Art Factory - Τεχνοστάσιο
Οχτώ χορευτές σε απορρύθμιση και παράλληλα σε απόλυτη αρμονία, κυκλώνοντας με τις κινήσεις τους το κοινό και δικαιώνοντας τον τίτλο του έργου... Με τον Παναγιώτη Κραμπή στο πιάνο να ερμηνεύει την Νo 20 Nocturne του Chopin με ιδιαίτερη δεξιοτεχνία και με τους χορευτές να τον ακολουθούν αλλά και ταυτόχρονα να προσπαθούν να τον προσπεράσουν ή να αποφύγουν τη μελωδία του, η Ανδρονίκη Μαραθάκη κατόρθωσε να μας προβληματίσει και να "κωδικοποιήσει" το μήνυμά της.
Αναρίθμητες κυκλικές κινήσεις γύρω από ορισμένα τετράγωνα να δηλώνουν στερεοτυπικές συμπεριφορές, αναγκαίες κάποιες φορές για την επιβίωση ή και αναπόφευκτες. Η έλλειψη θάρρους για παρεκκλίνουσα από την κυκλική τροχιά συμπεριφορά αλλά ταυτόχρονα και οι "ελάχιστοι" κώδικες που τολμούν να σπάνε τους ήδη υπάρχοντες και να δημιουργούν νέους, φανερώνουν τη μέγιστη δύναμη που μπορεί να κρύβει η "ελάχιστη" μετατόπιση από τα συνηθισμένα για τη δημιουργία νέων δυναμικών καταστάσεων.
Έρωτας και Επανάσταση... Αιωνιότητα και Διάρκεια, Ανατροπή και Αλλαγή Συσχετισμών.
Παρ' όλο που το κλασσικό κομμάτι του πιάνου ξεχειλίζει από ρομαντισμό και λυρισμό, η καθημερινότητα του έργου φαίνεται να μην τα επιτρέπει... Οι κύκλοι διαρκείς και αέναοι, η ανωμαλία των ελαχίστων γενναία και με συνεχόμενη ροή. Oι κινήσεις των σωμάτων άλλοτε αρμονικές και άλλοτε αποκλίνουσες, οι επαναλήψεις των κυκλικών κινήσεων και η αλλαγή της τροχιάς, κρατούν το ενδιαφέρον του θεατή μέχρι το τέλος.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι μετά από 40 λεπτά μιας δυναμικής perfomance τo μήνυμα ηχεί αισιόδοξο και γενναίο. Οι ερμηνευτές της παράστασης, Αλέξανδρος Λασκαράτος, Άρης Παπαδόπουλος, Εμμανουέλα Κορκή, Κωνσταντίνος Καρβουνιάρης, Λουκιανή Παπαδάκη, Μαρία Πασχαλίδου, Μαριάννα Καραβά, Μάρθα Πασακοπούλου και Ματίνα Κοκολάκη, ξεδιπλώνοντας το ταλέντο τους και με απόλυτη πίστη, αφοσίωση, κόπο και υπομονή έδωσαν πνοή και σώμα στην έμπνευση της χορογράφου.
Η ιδέα και χορογραφία είναι της Ανδρονίκης Μαραθάκη, στη σκηνογραφική επιμέλεια η Όλγα Μπρούμα και η Μαργαρίτα Δοσούλα, στα φώτα ο Σταμάτης Κούρος, στον ήχο ο Χρήστος Ροζάκης, στη θεωρητική υποστήριξη ο Σπύρος Τέγος, στο σχεδιασμό των χωρικών κατόψεων η Αγγελική Λυμπεροπούλου, στην οργάνωση της παραγωγής ο Ιωάννης Στ. Κούνης, στη διεύθυνση παραγωγής ο Νίκος Μπορόβας, στην προβολή και στην επικοινωνία ο Γιώργος Κατσώνης, στη φωτογραφία οι Παναγιώτης Μαίδης και Βαγγέλης Πούλης, στην κάμερα ο Ιωάννης Στ. Κούνης και η Όλγα Μπρούμα, στο promo video η Χρυσάνθη Μπαδέκα, στο σχεδιασμό αφίσας η Ευτυχία Λιάπη και στο πιάνο οι Παναγιώτης Κραμπής και Γιώργος Πατεράκης.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ανταπόκριση του κοινού ήταν πάρα πολύ θετική καθώς από την πρώτη μέρα τα εισιτήρια είχαν εξαντληθεί. Η αφοσίωση και η γενναιοδωρία που απαιτείται για να δημιουργηθούν τέτοιου είδους πρωτοβουλίες μας αποδεικνύουν για ακόμη μια φορά πως ακόμα και με "ελάχιστα" μέσα μπορούμε να έχουμε ένα δυναμικό αποτέλεσμα. Βασική προϋπόθεση η θέληση όλων των συντελεστών να υπερβούν εαυτόν για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, πράγμα που είδαμε να συμβαίνει στην παράσταση αυτή.
Φωτογραφίες: Σοφοκλής Κιουρτζόγλου