Απαγορεύεται ο Φόβος

Απαγορεύεται ο φόβος, όπως είναι και σχεδόν απαγορευτικό να ξεκινήσεις από ένα κομμάτι του έργου έναντι ενός άλλου. Να ξεκινήσεις να λες για τις εξαιρετικές ερμηνείες ή μήπως για τη μουσική που ταίριαζε γάντι σε μια τέτοια παράσταση; Να αναλύσει κανείς τη ροή του έργου ή να μιλήσει για τα συναισθήματα που σου προκαλεί; Με τον φόβο της παρεξήγησης ενός κομματιού έναντι ενός άλλου θα μιλήσουμε για όλα αλλά με τυχαία σειρά, για να αποφύγουμε τις ακραίες αντιδράσεις.

Κύριε Λευτέρη Τσάτση, συγχαρητήρια για την συγκλονιστική σας ερμηνεία. Μια ερμηνεία που προβάλλει απίθανα ορθά το χαρακτήρα του ρόλου. Ενός ανθρώπου (πατέρα) χαμένου στο παρελθόν από τους φόβους του, κατηγορώντας τους άλλους για τα δεινά του κι έχοντας την απαίτηση να τον υπηρετούν για αυτά. Ένας κακός, θα έλεγε κανείς, χαρακτήρας με πολλούς λόγους να είναι κακός σύμφωνα με τον ίδιο, όμως τόσο κακός που δε ξεχνάει σε κάθε ευκαιρία να πληγώνει του πάντες γύρω του. Θα το ξαναπώ πως πρόκειται για μια συγκλονιστική ερμηνεία από πλευράς του Κυρίου Τσάτση.

Χρήστος Παπαμιχαήλ, ο γιος της οικογένειας που ζούσε για χρόνια σε οικοτροφείο, μακριά από την αδερφή του που την αγαπά πιο πολύ από όλους. Καλλιτέχνης που ασχολείται με το Τσέλο αλλά δε μπορεί να κοιμηθεί, δε μπορεί να σηκωθεί από το κρεβάτι, δε μπορεί να αντιμετωπίσει τη ζωή και φυσικά ούτε τον πατέρα του. Η μεταβολή του ηθοποιού Χρήστου Παπαμιχαήλ σε ένα φοβισμένο παιδί, παρότι τα 25 σχεδόν χρόνια του, είναι τόσο επιτυχημένη που σχεδόν αν τον δεις ξανά τυχαία κάπου έξω θα περιμένεις να περπατά και να μιλά όπως στην παράσταση. Κουμπώνει απόλυτα σε έναν απαιτητικό ρόλο, εκπροσωπεί το χαρακτήρα του έργου με ίσως το μεγαλύτερο βάρος ψυχής.

Ο καταδύτης Νίκος Βατικιώτης. Ο άνετος νέος, ο αθλητής, ο ευδιάθετος που είναι μέσα στη μόδα και έτοιμος να αντιμετωπίσει τα πάντα στη ζωή του. Θέλει να παρασύρει την παντρεμένη κόρη της οικογένειας στα δίχτυα του που φαίνεται να την έχει ερωτευτεί και ίσως να τα καταφέρνει να το κάνει, με αβέβαιη την επιτυχία του. Πιο μικρός ρόλος αλλά χρήσιμος στο έργο που χρειάζεται τον έστω και φαινομενικά δυνατό και διαφορετικό από τους υπόλοιπους χαρακτήρα. Πρόκειται για μια ακόμα καλή ερμηνεία.

Η Κίττυ Μαργαρίτη δείχνει μέσα από το ρόλο της να εκφράζεται καλλιτεχνικά. Εκπροσωπεί μια γυναίκα παντρεμένη, αλλά όχι σίγουρη για το γάμο της και τα συναισθήματα της. Μια γυναίκα που αγαπά την οικογένεια της αλλά αδυνατεί να επικοινωνήσει μαζί της, αν και προσπαθεί να έρθει πιο κοντά ιδιαίτερα με τον αδερφό της. Θέλει να θυμηθεί την παιδική της ηλικία και όσα ζούσε τότε να ξαναγίνουν μέρος της ζωής και για μια στιγμή πιστεύει πως ίσως να μπορούσε να τα βρει κάπου άλλου. Χαμένη στα συναισθήματα της, όπως είναι χαμένα και αυτά, αλλά υπάρχουν στο μυαλό της και τα αναζητά.

Τέλος, ο Άρης Αγάθος, ο γαμπρός της οικογένειας. Πρόκειται για ένα ρόλο που προσπαθεί να είναι ο αστός της εποχής. Ο πολίτης με την καλή δουλειά, τα αρκετά λεφτά και την ευτυχισμένη οικογένεια. Σίγουρος για τον εαυτό του επιφανειακά, αλλά στην πραγματικότητα η αλήθεια είναι εντελώς διαφορετική. Είναι το τελευταίο κομμάτι του παζλ του έργου αλλά σου δίνει την πλήρη εικόνα που θέλει να περάσει ο συγγραφέας. Σε αυτή την παράσταση υπάρχει σε όλους τους ρόλους η επιφάνεια και φυσικά τα οικογενειακά κρυμμένα μυστικά και οι πραγματικοί χαρακτήρες των ανθρώπων που αποκαλύπτονται μόνο σε οικογενειακές και ιδιωτικές στιγμές. Μια παράσταση που θα σου πει την αλήθεια που ήδη ξέρεις και ίσως επιλέγεις να αγνοείς.

Απαγορεύεται ο Φόβος

Το έργο το έχει γράψει ο Λούκας Χόλιγκερ. Ένας Ελβετός σχεδόν 45αρης συγγραφέας έργων, δραματουργός αλλά και μοντέρ. Έχει μεγαλώσει στη Βασιλεία της Ελβετίας, έχει σπουδάσει στο πανεπιστήμιο της Βασιλείας Γερμανική φιλολογία, Ιστορία της Τέχνης και Ιστορία. Έχει αρκετές παραστάσεις στο ενεργητικό του και έχει βραβευτεί αρκετές φορές για κάποιες εξ' αυτών. Μία από αυτές είναι και το έργο "Απαγορεύεται ο φόβος" του οποίου το ντεμπούτο στη σκηνή χρονολογείται στο 2007. Είναι ένα καλογραμμένο έργο που προκαλεί ποικίλα συναισθήματα στους θεατές, αν και δείχνει στην πλοκή του να λείπει το συναίσθημα από τους χαρακτήρες του έργου ή οι ίδιοι επιλέγουν να μην το βλέπουν. Ένα έργο που εκφράζει τις πτυχές του σύγχρονου φόβου και τις μορφές του. Δηλαδή το πως προσωποποιεί τον φόβο ο κάθε χαρακτήρας με τη μορφή κάποιου γεγονότος ή αντικειμένου ή άλλου ανθρώπου ή κάποιου ζώου. Το πώς κρύβεται ο φόβος στη ζωή μας συνεχώς αλλά δεν μπορούμε να τον παραδεχτούμε μέσα μας και τον εκφράζουμε με λόγια ή άλλες μορφές. Το έργο θέλει να μας δείξει τί είναι ο φόβος και με ποιους τρόπους μπορούμε να τον αποβάλλουμε, σωστούς ή λάθος. Στο τέλος θα σε εκπλήξει ευχάριστα, καθώς δεν μένει στα τετριμμένα, και θα σε αφήσει με μια γλυκόπικρη γεύση. Θα ξέρεις σίγουρα πως σου άρεσε αλλά θα έχεις για μια ακόμα φορά γνωρίσει το φόβο και ο φόβος σε αφήνει πάντα πικραμένο.

Τη μετάφραση και τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Αγγελική Γκαλμπένη, μια νεαρή και ταλαντούχα καλλιτέχνις από τη Θεσσαλονίκη που αναδεικνύεται σταθερά στο χώρο του θεάτρου μέσα από την άρτια δουλειά της. Έχει σπουδάσει στην ανώτερη σχολή δραματικής τέχνης του Ανδρέα Βουτσινά και το 2008 αποφοίτησε από αυτή. Έχει συνεργαστεί με την Άννα Βαγενά σε αρκετές παραστάσεις από το πόστο της ηθοποιού, με ιδιαίτερη επιτυχία. Ένα από τα έργα που έχει μεταφράσει είναι το "Ποδήλατο στο χωριό", στο οποίο είχε συνεργαστεί με τον Πέρη Μιχαηλίδη. Άλλες παραστάσεις που έχει σκηνοθετήσει είναι "οι περιπέτειες τις μάγισσας ταραντούλας", η παράσταση "ένα-αντί-ον" αλλά και το "ένα αληθινό ζευγάρι". Τέλος, έχει ιδρύσει την εταιρία καλλιτεχνικών παραγωγών Scene 10-7 η οποία γνωρίζει μια ποιοτική επιτυχία. Πρόκειται για μια ιδιαίτερα ταλαντούχα καλλιτέχνη που δεν σταματά να δουλεύει και σε μια ακόμα δουλειά της που είναι το «Απαγορεύεται ο φόβος» δείχνει πως κάνει εξαιρετική δουλειά με ότι αποφασίσει να ασχοληθεί.

Απομένουν δύο ακόμα παραστάσεις που θα δοθούν στο θέατρο Παραμυθίας και αν αποφασίσετε να το επισκεφθείτε δεν θα χάσετε. Θα παρακολουθήσετε μια παράσταση που θα σας προβληματίσει αλλά και θα σας εκπλήσσει σε κάθε της στιγμή.

Τα Cookies συμβάλλουν στην καλύτερη εμπειρία σας κατά την πλοήγηση στον ιστότοπο του evart.gr. Με την πλοήγησή σας αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.