Ο Πουπουλένιος στο Θέατρο Αθηνών

Ο "Πουπουλένιος" είναι ένα από τα έργα του γνωστού πια Μάρτιν Μακ Ντόνα. Ο 45χρονος Ιρλανδός, κάτοχος ενός όσκαρ για τη μικρού μήκους ταινία "Six Shooter" έχει γράψει αρκετά θεατρικά έργα και έχει πάρει αρκετά βραβεία για αυτά. Έχει σκηνοθετήσει και ταινίες για τον κινηματογράφο, κάποιες γνωστές όπως το "Αποστολή στην Μπριζ" (2008) και το "Seven psychopaths". Έργα τα οποία έχει σκηνοθετήσει και γράψει ο ίδιος.

Ο "Πουπουλένιος" ή "The pillowman" όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος του γράφτηκε το 2003. Εξελίσσεται σε ένα άγνωστο δικτατορικό καθεστώς και από την πρώτη στιγμή σε βάζει στη διαδικασία να σκεφτείς τι πραγματικά μπορεί να συμβαίνει στο μυαλό του κάθε ένα από τους χαρακτήρες. Τα συναισθήματα εναλλάσσονται συνεχώς με τον φόβο να αντικαθίσταται σύντομα από την τρυφερότητα και την αγάπη και το κακό να φαίνεται καλό και το αντίστροφο, ανάλογα με την αντίληψη του κάθε χαρακτήρα του έργου, αλλά και του κάθε θεατή που παρακολουθεί αυτή την ξεχωριστή παράσταση. Παρακολουθώντας αυτή την παράσταση δε θα θες να σηκωθείς από την καρέκλα και το μυαλό σου δε θα σταματήσει να προσπαθεί να αποκωδικοποιήσει τα ερεθίσματα που σου δίνει το έργο από σκηνή σε σκηνή και από ατάκα σε ατάκα. Μια απαιτητική παράσταση αλλά καθόλου κουραστική για τον θεατή. Οι εναλλαγές της διάθεσης των πρωταγωνιστών προκαλούν και στιγμές γέλιου, κάτι που δικαιώνει την απόδοση του έργου ως μαύρη κωμωδία.

 

Ο πουπουλένιος

 

Η μετάφραση, η σκηνοθεσία και ο κυρίαρχος ρόλος ανήκουν στον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη που ανταπεξέρχεται άριστα στις απαιτήσεις του ρόλου, όπου ενσαρκώνει τον Χατούριαν. Ένα συγγραφέα που οι ιστορίες του όλες φανταστικές εκτός από μία δείχνουν να μην αρέσουν σχεδόν σε κανένα αλλά ο ίδιος τις αγαπά πιο πολύ και από τη ζωή του. Ο Γιώργος Πυρπασόπουλος εμφανίζεται ως Μίκαλ σε μια συγκλονιστική ερμηνεία από μέρους του, σε ένα ρόλο που, ενώ χρονικά δείχνει να κρατά λιγότερο από τους υπόλοιπους, είναι από τους πιο σημαντικούς και καθοριστικούς στο έργο καθώς δείχνει να είναι το κλειδί που θα δώσει τις απαντήσεις στις απορίες που γεννά η ροή της παράστασης στον θεατή. Ο Νίκος Κουρής, ως ένας από τους δύο ανακριτές με το όνομα Τουπόλσκι, προσπαθεί να κρατήσει τις ισορροπίες σε μια ανάκριση που ενώ ψάχνουν τις απαντήσεις στη πορεία όλοι όσοι συμμετέχουν σε αυτή θα βρεθούν να συνδέονται κατά κάποιο τρόπο μεταξύ τους και να βγάζουν συναισθήματα και αλήθειες που κρύβουν μέσα τους. Όλοι τους έχουν κάτι να πουν και τους δίνεται ο λόγος να το εκφράσουν μέσα στη διαδικασία της ανάκρισης η οποία ενώ στη πραγματικότητα μοιάζει επίπονη για τον Χατούριαν καταλήγει να βρίσκει την αχίλλειο πτέρνα όλων των παρευρισκόμενων. Τελευταίος, αλλά όχι χειρότερος από τους υπόλοιπους, ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος ως ο δεύτερος και κακός ανακριτής Άριελ δίνει στο κοινό μια μοναδική ερμηνεία με πολύ γέλιο και πολλές ανατροπές. Ο αρχικά σκληρός ανακριτής είναι και ο πιο ανατρεπτικός από όλους τους χαρακτήρες. Ο ρόλος του έχει τόσες ανατροπές που απαιτούν κόπο από έναν ηθοποιό για να τα καταφέρει και ο ίδιος ανταποκρίνεται και με το παραπάνω στις απαιτήσεις του ρόλου.

Πρόκειται για μια παράσταση που παίζεται για δεύτερο χρόνο στο θέατρο Αθηνών και τα συνεχή της sold out δεν είναι σε καμία περίπτωση αναίτια. Αξίζει να την δει κάποιος και δε θα το μετανιώσει. Όταν η παράσταση φτάσει στο τέλος της μετά από δυόμιση περίπου ώρες και αποφασίσεις σαν θεατής να πάψεις να χειροκροτείς τους πρωταγωνιστές και να σηκωθείς από την θέση σου, το πιο πιθανό θα είναι να σκέφτεσαι τι σου άφησε μέσα σου και στο βάθος του μυαλού σου θα έχεις το πότε θα πας να την ξαναδείς.

 

Πληροφορίες Παράστασης

Τα Cookies συμβάλλουν στην καλύτερη εμπειρία σας κατά την πλοήγηση στον ιστότοπο του evart.gr. Με την πλοήγησή σας αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.