Live χωρίς Παρατράγουδα

Όπως αναφέραμε και στο πρώτο μέρος αυτού του θέματος, στα άρθρα μας για τα live και τις συναυλίες που παρακολουθούμε αποφεύγουμε να σχολιάζουμε τους χώρους. Αυτό οφείλεται στο ότι μας ενδιαφέρει να δίνουμε τη μεγαλύτερη βαρύτητα στους καλλιτέχνες και το έργο τους. Ωστόσο, νιώθουμε την ανάγκη να σχολιάσουμε κάποια κακώς κείμενα που συναντάμε κατά καιρούς σε μουσικές σκηνές, είτε αυτά αφορούν τους διαχειριστές αυτών των χώρων είτε και τους ίδιους τους πελάτες.

Σκοπός μας δεν είναι να θίξουμε ή να δυσφημίσουμε αλλά να θέσουμε τους προβληματισμούς μας, τις απόψεις μας και τις προτάσεις μας για μία καλύτερη συνύπαρξη των εργαζομένων και ιδιοκτητών των χώρων που φιλοξενούν μουσικές παραστάσεις με το μουσικόφιλο κόσμο. Έτσι λοιπόν καταλήξαμε σε ένα δεκάλογο που θα μπορούσε να εξασφαλίσει σε όλους ένα live χωρίς... Παρατράγουδα!

Σε αυτό το δεύτερο μέρος, βρισκόμαστε ήδη μέσα στο μαγαζί.... Το νους σας λοιπόν σε συμπεριφορές, τιμές και ζωύφια!

6. Έρχεται ο σερβιτόρος για την παραγγελία ή πας εσύ να παραγγείλεις στο μπαρ. Είναι η στιγμή που πρέπει να δεχτείς αλλά και να δώσεις μία καλησπέρα και ένα χαμόγελο. Βέβαια, εδώ στην Ελλάδα το έχουμε ξεχάσει, όντας οι υπεράνω που καθίσαμε σε ένα τραπέζι ή οι νευριασμένοι που περιμένουμε στο μπαρ ή στην τελική ο σερβιτόρος που δε θέλει να βρίσκεται σε αυτή τη θέση και μισεί κάθε άνθρωπο που θα του παραγγείλει –τι περίεργο;! Δε σας λέμε να μάθετε savoir vivre... αλλά λίγο χαμόγελο, λίγη καλή διάθεση και λίγοι καλοί τρόποι τη μέρα το γιατρό τον κάνουν πέρα. Δοκίμασε το!

 

waiter

 

7. Κι ενώ έχει πέσει η καλησπέρα και το χαμόγελο (αν δεν το κάνετε ήδη, δοκιμάστε το και να δείτε θα σας αρέσει!) φτάνει η στιγμή της παραγγελίας. Αν έχουμε οποιαδήποτε απορία για το ποσό που θα πληρώσουμε τελικά, είναι καλύτερο να ρωτήσουμε εξ' αρχής για να μη βρεθούμε προ τετελεσμένων γεγονότων και υπόλογοι χωρίς λόγο. Όλα αυτά πάντα με ευγένεια (μη ξεχνιόμαστε!). Ο/η σερβιτόρος/α έχει υποχρέωση να σε εξυπηρετήσει ανταποδίδοντας τους τρόπους σου. Και αυτό πρέπει να ισχύει είτε τελικά πληρώσεις 10 ευρώ είτε 1000.

8 (α). Όταν γυρνάς σπίτι μετά από ξενύχτι και πας τουαλέτα, τα κάνεις τόσο χάλια όσο στο μαγαζί που πήγες πριν λίγο ή απλά φταίει η έλλειψη σεβασμού; Και θα βρω λογικό να μην μπορείς να ξέρεις και να βασιστείς στην υγιεινή ενός μεγάλου αριθμού ατόμων. Δε γίνεται να ελέγχει κάποιος από το μαγαζί την τουαλέτα ανά τακτά διαστήματα; Ρωτάμε τώρα εμείς οι περίεργοι! Όσο για τους θαμώνες (άντρες και γυναίκες)... στοχεύσατε σωστά!
8 (β). Σε αυτό το σημείο θα μπουν και τα διάφορα ζωύφια που μπορεί να κυκλοφορούν σε ένα χώρο. Ναι ναι, δεν ήταν η ιδέα σου ότι κάτι πέρασε από δίπλα σου, ούτε σφάζουν την κοπέλα που ουρλιάζει στις τουαλέτες! Εδώ τι να πούμε και τι να αφήσουμε; Αφήνουμε τις λεπτομέρειες και πιάνουμε το τηλέφωνο για εύρεση εταιρείας απεντόμωσης!

 

toilet

 

9. Υπάρχουν θέσεις για καθήμενους σε ένα εσωτερικό συναυλιακό χώρο; Θα ήταν καλό και πιο βολικό για όλους αν κοιτούσαν οι ιδιοκτήτες του χώρου αυτά τα καθίσματα να είναι λειτουργικά και προφανώς να μην ενοχλούν το κοινό που είναι όρθιο! Επίσης στα μαγαζιά που υπάρχουν stand και σκαμπό, θα έδειχναν περισσότερο σεβασμό στους πελάτες τους αν δεν «πουλούσαν» ένα σκαμπό, δηλαδή μία θέση, σε δύο άτομα σε χώρο που δε χωράει ούτε μισό! «Δε χωράς πουθενά» τελικά!

10. Και συνεχίζουμε με το αγαπημένο θέμα του λογαριασμού και των τιμών. Έρχεται η ώρα του λογαριασμού και νομίζεις ότι ήπιες πολύ και δε βλέπεις καλά το τελικό ποσό ή δεν ακούς, όταν στο αναφέρουν. Τρίβεις τα μάτια σου, ξαναρωτάς πιο δυνατά (ανάλογα με την περίπτωση) αλλά το ποσό παραμένει το ίδιο. Εξοργίζεσαι και νιώθεις κορόιδο και με το δίκιο σου. Αλλά πριν συνεχίσεις το διάλογο με το σερβιτόρο που εκτελεί απλά ό,τι του είπαν, ζήτησε τον υπεύθυνο ή τον ιδιοκτήτη. Δεν ξέρω αν θα βγάλεις άκρη, αλλά τουλάχιστον δεν θα έχεις χάσει την ώρα σου και ελπίζω και τα λεφτά σου!

 

*Και μία συμβουλή για το τέλος!

Είσαι δυσαρεστημένος με τις τιμές που έχει το μαγαζί που θα πας να δεις τον αγαπημένο σου καλλιτέχνη; Τι το σκέφτεσαι; Μην πας! Το ξέρουμε ότι υπάρχει οικονομική κρίση αλλά από εκεί και πέρα καλώς ή κακώς το μαγαζί έφτιαξε κάποιες τιμές και πρέπει να τις σεβαστείς. Γιατί πέρα από την καλλιτεχνική πλευρά υπάρχει και μία επιχείρηση, ένα προσωπικό και κάποιοι καλλιτέχνες επί σκηνής που επιθυμούν να πληρωθούν. Βέβαια, θα πεις ότι κάποιοι προσπαθούν να βγάλουν και από τη μύγα ξύγκι... Και σωστά θα πεις σε κάποιες περιπτώσεις. Ε, σε αυτή την περίπτωση... δύο φορές μην πας! Το θέμα είναι να τραγουδήσουμε κι όχι να λαλήσουμε, να γεμίζουμε από την τέχνη κι όχι να αδειάζουμε τα όποια αποθέματα ψυχικής ηρεμίας! Peace & love music!

Τα Cookies συμβάλλουν στην καλύτερη εμπειρία σας κατά την πλοήγηση στον ιστότοπο του evart.gr. Με την πλοήγησή σας αποδέχεστε τους Όρους Χρήσης.