Δίσκοι
"The Usurper Regime" | Okwaho
Στο δεύτερο δίσκο τους, “The Usurper Regime”, οι Okwaho («λύκος» στη γλώσσα των Μοϊκανών), άφησαν το σκοτάδι να εισέλθει. Πέντε χρόνια μετά το ομώνυμο, αυτοχρηματοδοτούμενο full length ντεμπούτο της, η τριάδα των Γιώργο (κιθάρα, φωνή), Μπάμπη (μπάσο) και Αντρέα (τύμπανα), επιστρέφει με ένα άλμπουμ που εξελίσσει το τραχύ, όπως το γυαλόχαρτο που έντυνε την χειροποίητη φυσική μορφή του πρώτου του άλμπουμ, doom/sludge ηχόχρωμά του.
Στο ενδιάμεσο, το συγκρότημα είχε κυκλοφορήσει το πρώτο του video clip, για το κομμάτι “God of Gold”, ενώ συμμετείχε και στις συλλογές “Athens Underground vol. I”, της ομώνυμης μουσικής κολεκτίβας, που συνόδευε το τεύχος του περιοδικού Metal Hammer τον Απρίλη του ’19, όπως και “Metal Solid@rity”, της ομώνυμης, αντιφασιστικής και αντισεξιστικής, πρωτοβουλίας / συνέλευσης, της οποίας αποτελούν πυρηνικό μέλος.
Επιπρόσθετα, την περίοδο 2018-9, οι Okwaho συνέθεσαν πρωτότυπη μουσική για τη θεατρική παράσταση Λέσχη Γονεοκτόνων/Parenticide Club, σε κείμενο του Ambrose Bierce, στην οποία εμφανίστηκαν παίζοντας ζωντανά καθ’ όλη τη διάρκεια της παράστασης τον Φλεβάρη και τον Μάρτη του 2019.
Όταν ήρθε η ώρα για την δημιουργία του “The Usurper Regime”, οι Okwaho εσωτερίκευσαν τον αρνητισμό της πανδημίας και των κοινωνικοπολιτικών τεκταινόμενων. Άνοιξαν ένα νέο κεφάλαιο, όπου, ο πολιτικοποιημένος τους στίχος συναντά το blackened sludge σε μια συνένωση που, όπως αποδεικνύει και το εναρκτήριο κομμάτι του άλμπουμ, “The Burden Of Thousand Murders”, η μπάντα αφουγκράζεται τη σύγχρονη και αιχμηρή όψη του ακραίου ήχου, και την φέρνει στα μέτρα της.
Σε έξι συνθέσεις, συνολικής διάρκειας 39 λεπτών, η τριάδα παίρνει και συνθετικά ρίσκα που λοξοκοιτούν (και) προς το αιχμηρό και ογκώδες post-metal. Χαρακτηριστικό παράδειγμα και βαρύκεντρο του δίσκου, το διμερές “The Mermaid”, που επικεντρώνεται στο προσφυγικό ζήτημα και την τραγωδία των ανθρώπων που επιχειρούν να διασχίσουν μια θάλασσα - υγρό τάφο, εξερευνώντας την ηχητική παλέτα της μπάντας, συμπεριλαμβανομένης μιας εξαιρετικής απαγγελίας, που δεν θυσιάζει τη συμπάγεια.
Το “The Usurper Regime” είναι ένα extreme metal άλμπουμ που, με τις εναλλαγές του σε ταχύτητες και εντάσεις, αλλά όχι σε συναισθηματικές καταστάσεις, έχει το βλέμμα στραμμένο στο στόχο. Εκεί όμως που δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο, είναι σε μακροσκελείς συνθέσεις όπως το “Safe In Enslavement”. Οι Okwaho δομούν τα τραγούδια τους με τρόπο ώστε η διαδοχή μουσικών θεμάτων να εντείνει την πίεση και να συσσωρεύει άγχος που αναζητά την εκτόνωση, παίρνοντας το χρόνο τους όπως γίνεται αντιληπτό από τα doom riffs και το δυναμικό drumming. Τα κιθαριστικά leads είναι καίρια τοποθετημένα στη διάρκεια του δίσκου και λειτουργούν αναζωογοννητικά δίχως να αλλοιώνουν το έρημο τοπίο, και έτσι κάθε τραγούδι συμπληρώνει αρμονικά το κάδρο της σήψης που έντεχνα οικοδομεί.
Με το δεύτερο άλμπουμ τους, οι Okwaho επιχειρούν να διαχωριστούν από την γενικότερη στασιμότητα που συχνά συνοδεύει το sludge metal, και να κοιτάξουν πίσω από την αισθητική και την ατμόσφαιρα. Το “The Usurper Regime” παρά τις στιχουργικές του θεματικές και την μαύρη του ατμόσφαιρα, δεν εδράζει στην απελπισία, αλλά επιχειρεί να μετασχηματίσει την οργή, απηχώντας το διαχρονικό πνεύμα του ακραίου ήχου. Είναι μια ολιστική προσέγγιση που βρίσκει τους Okwaho, αναβαθμισμένους σε όλα τα επίπεδα, να προσκαλούν σε ανατροπή του Τυράννου της κανονικότητας, με συνθέσεις που, απομακρυσμένες από κινήσεις επιφανειακού εντυπωσιασμού, συνθέτουν ένα κολασμένο κάδρο της καθημερινότητας μέσα από σύγχρονο post/black/doom/sludge metal.
Αποστόλης Ζαμπάρας, Rocking.gr
“I see a dying planet struggling to survive
the endless greed that plagues humankind
And I think to myself
that’s all we deserve”