Θέατρο
"Αυτός και το Πανταλόνι του", του Ιάκωβου Καμπανέλλη στο Underground
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Δώρα Γιαννακοπούλου Δώρα Γιαννακοπούλου
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 05 Ιουνίου 2016 05 Ιουνίου 2016
Ένας μονόλογος είναι πάντα ένα δύσκολο θεατρικό διάβημα και ένα μεγάλο στοίχημα που ξεκινά από τον δημιουργό και φτάνει στον σκηνοθέτη, τον ηθοποιό και όλους τους συντελεστές μιας παράστασης. Είναι δύσκολος γιατί ένας ή δυο ηθοποιοί (όπως στην παράσταση "Αυτός και το Πανταλόνι του", του Ιάκωβου Καμπανέλλη) πρέπει να κρατήσουν το ενδιαφέρον του κοινού άσβεστο από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης.
"Frozen" της Bryony Lavery στον Πολυχώρο Vault
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Δώρα Γιαννακοπούλου Δώρα Γιαννακοπούλου
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 20 Μαΐου 2016 20 Μαΐου 2016
Ύβρις, Άτις, Νέμεσις, Τίσις. Τέσσερις λέξεις που ήταν οι βασικές αρχές των αρχαίων Ελλήνων για την ακολουθία των πραγμάτων όταν κάποιος διέπραττε ύβρι. Την ίδια ακολουθία πήρε και η Bryony Lavery και έγραψε το Frozen. Έργο τόσο σύγχρονο αλλά παράλληλα με αρχέγονα, πανανθρώπινα ερωτήματα που πάντα θα βασανίζουν τον άνθρωπο σε όποιο στάδιο της εξέλιξής του βρίσκεται.
"Περί όνου σκιάς" - Σκιαμαχίες, του Φρήντριχ Ντύρενματ στο Faust
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Τζοάννα Βουλουμπασάκη Τζοάννα Βουλουμπασάκη
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 20 Απριλίου 2016 20 Απριλίου 2016
Όταν την Παρασκευή στις 15 του μήνα πήγαμε στο Faust για να παρακολουθήσουμε το "Περί Όνου Σκιάς", ένα έργο που ήταν προορισμένο από τον Φρήντριχ Ντήρεματ για το ραδιόφωνο, δεν ξέραμε τι να περιμένουμε. Σίγουρα απαιτούσε τροποποιήσεις από την εξιστόρηση στο διάλογο, όμως εμείς δεν θα μπορούσαμε να κρίνουμε σε ποια κομμάτια είχε προηγηθεί αλλαγή. Η παράσταση εξ αρχής μας έβαλε στο κλίμα, πρώτα με τις σκιές των πρωταγωνιστών να ξυπνούν σε χαλάσματα κι ύστερα με τον οδοντίατρο, Στρουθίωνα, να μας εξηγεί πως ξεκίνησε αυτή η ιστορία.
"Fuga" του Jordi Galceran στο Θέατρο Olvio
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Χρήστος Ζούμπος Χρήστος Ζούμπος
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 11 Απριλίου 2016 11 Απριλίου 2016
Τα σαββατοκύριακα στο θέατρο Olvio είναι διαφορετικά πια. Ήρθε η Fuga του Jordi Galceran σε μετάφραση της Μαρίας Χατζηεμμανουήλ και σε σκηνοθεσία του Νίκου Ορέστη Χανιωτάκη. Ένα έργο που ανέβηκε για πρώτη φορά στη Βαρκελώνη το 1998, μια κωμωδία ανατρεπτική ικανή να σε ξαφνιάσει και να σου φτιάξει το βράδυ. Η ομάδα που συμμετέχει σε αυτή την παράσταση δίνει τον καλύτερο της εαυτό και αυτό βγαίνει ομαλά στη σκηνή, κάνοντας τον θεατή να χαλαρώσει και να απολαύσει την όμορφη αυτή παράσταση. Ο βραβευμένος Καταλανός συγγραφέας, ο οποίος προτιμά να γράφει στα Καταλανικά, ήταν σε κέφια και το αποδεικνύει σε κάθε στιγμή της παράστασης. Μια ευφάνταστη παράσταση, με μια δυναμική που της δίνει την ταχύτητα να ανεβάσει την διάθεση κάθε θεατή στα ύψη.
"Η Αλίκη είχε αρχίσει να βαριέται έτσι που καθόταν πάνω στο χορτάρι..." από τη Θεατρική Ομάδα Τσόκαρα
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Τζοάννα Βουλουμπασάκη Τζοάννα Βουλουμπασάκη
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 30 Μαρτίου 2016 30 Μαρτίου 2016
Το Σάββατο 26 Μαρτίου, το Κινητήρας Στούντιο μας υποδέχθηκε για να μας κάνει μια επίδειξη οπτικής φαντασίας από την ομάδα Τσόκαρα, με την Αλίκη να έχει "αρχίσει να βαριέται έτσι που καθόταν πάνω στο χορτάρι...".
Marvin's Room του Scott McPherson στον Πολυχώρο Vault
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Χρήστος Ζούμπος Χρήστος Ζούμπος
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 29 Μαρτίου 2016 29 Μαρτίου 2016
Η πρωτοπορία και ο πολυχώρος Vault τείνουν να γίνουν συνώνυμα, αν δεν έχουν ήδη γίνει. Θα ρωτήσει κανείς γιατί πρωτοπορία μια παράσταση του 1990; Πρωτοπορία επειδή θέλει θάρρος να φέρει κανείς μια επιτυχημένη παράσταση από την άλλη άκρη του Ατλαντικού, που έχει γίνει ήδη και ταινία. Πρωτοπορία ακόμα επειδή το να ακουμπά κανείς σε κείμενα που έχουν γραφτεί υπό άσχημες συνθήκες για έναν συγγραφέα, θέλει αγάπη για αυτό που πας να κάνεις και για να μη φέρεις σε δύσκολη στιγμή το κοινό θες και ταλέντο. Άρα πρωτοπορία γιατί έχουμε μια ωραία ιδέα, έχουμε θάρρος, έχουμε αγάπη και ταλέντο. Ο συνδυασμός όλων δε, το κάνει μόνο επιτυχημένο, αλλά και πρωτότυπα όμορφο κι ας το έχεις ξαναδεί ίσως κάπου, υπό άλλες συνθήκες, με άλλους ηθοποιούς, σε άλλη γλώσσα, σε άλλο στήσιμο.
"Ο Γλάρος… Αυτό ήθελα να πω" της ομάδας HashArt
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Ελένη Μολφέτα Ελένη Μολφέτα
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 26 Μαρτίου 2016 26 Μαρτίου 2016
Πριν λίγες μέρες, βρέθηκα σε έναν ιδιαίτερο χώρο, με μια ιδιαίτερη σκηνή και αντίκρισα μια ιδιαίτερη παράσταση. Η ιδιαιτερότητα έγκειται σε μια απλότητα. Στην ανάγκη για έκφραση που αναγνώρισα μα κυρίως στην έκδηλη αγάπη για το θέατρο. Σε ένα χώρο, που θα μπορούσε να είναι στη Ρωσία... Θα μπορούσε να είναι στην Ελλάδα... Θα μπορούσε να είναι οπουδήποτε, τέσσερις άνθρωποι μας μεταφέρουν στο σύμπαν του Τσέχωφ!
"Η τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ" του Σάμιουελ Μπέκετ στο Bios
- Λεπτομέρειες
- Γράφει ο/η Μαρίζα Δαμιανού Μαρίζα Δαμιανού
- Κατηγορία: Θέατρο Θέατρο
- Δημοσιεύθηκε : 24 Μαρτίου 2016 24 Μαρτίου 2016
Το Σάββατο 19 Μαρτίου βρεθήκαμε στο υπόγειο του Bios, σε μικρό αλλά πολύ όμορφο χώρο, για να δούμε την παράσταση: «Η τελευταία μαγνητοταινία του Κράπ» του Σάμιουελ Μπέκετ, στην οποία τη μετάφραση, τη σκηνοθεσία και την ερμηνεία υπογράφει ο Αντώνης Αντωνόπουλος.